Online strategie
Online Marketing Plan
Online Marketing Training
Online Tools
Hoger in Google
Online adverteren
Sociale media
Product website
Bedrijfswebsite
Webshop
Leadgenerator
Meten en optimaliseren
Email marketing
Videomarketing
Over Symbio Marketing
Tips
Contact
Bel: 024 260 01 36
Online strategie
Online Marketing Plan
Online Marketing Training
Online Tools
Hoger in Google
Online adverteren
Sociale media
Product website
Bedrijfswebsite
Webshop
Leadgenerator
Meten en optimaliseren
Email marketing
Videomarketing
Over Symbio Marketing
Tips
Contact
Bel: 024 260 01 36
Om uw 10 stappenplan zelf te ontwikkelen, doorlopen we onderstaande 10 stappen om tot een gericht plan te komen.
1. Doelgroep
Bepaal als allereerst wie uw doelgroep is. Probeer deze doelgroep zo specifiek mogelijk te omschrijven.
De doelgroep voor de website zijn business-2-business bedrijven in de (...)sector...
Ontwikkel een customer buyers journey
Stel u bent product van installatietechnische producten. Dan kan de volgende customer buyers journey van toepassing zijn: Woningbouwcorporaties > Aannemer > Installatietechnisch adviseur > Installateur > Groothandel > Producent Hierbij is de doelgroep de installateur. Plaats in elk vakje wie betrokken is bij een productaanschaf.
2. Nut voor de bezoeker
Probeer zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat de nut van uw website is. Wat zijn de voordelen van uw bedrijf en welke informatie van uw bedrijf moet duidelijk naar voren komen op de site?
De bezoeker (doelgroep) moet op onze site zoveel mogelijk informatie kunnen vinden over onze laatste innovaties. Hierdoor kan de bezoeker beter bepalen wat voor keuzes hij/zij moeten maken.
3. Menustructuur
Het is ontzettend belangrijk om van te voren na te denken over de menustructuur van uw nieuwe website. Door van te voren na te denken over deze structuur, heeft u een beter startpunt bij het laten bouwen van uw nieuwe website.
- Home - Over ons - Contact - - - -
4. Content
Nadat u de menustructuur heeft bepaald, is het ook een stuk makkelijker om te bepalen welke content u wilt plaatsen op de website. Denk hierbij vooral in problemen en oplossingen voor uw bezoeker. Het probleem voor uw bezoeker kan al zo simpel zijn als een telefoonnummer vinden van uw bedrijf. Bepaal een strategie om uw content zo duidelijk mogelijk te verdelen over uw website. Heeft u bijvoorbeeld een speciale dienst of product dat een ingewikkeld probleem kan oplossen voor bezoekers? Start dan met communiceren over het ingewikkelde probleem en kom daarna pas met oplossingen. Vul hieronder een korte strategie in om de content van uw site te verdelen. Wellicht dat u uw menustructuur nog wilt aanpassen!
Homepage: vooral waar wij in geloven Over ons: wie wij zijn Contact: onze vestigingen Systemen: probleem klant > oplossing systeem
5. Technische wensen
Denk na over bepaalde technische wensen die u heeft. Wilt u de website koppelen aan uw eigen CRM-pakket of e-mailserver? Noteer hieronder welke koppelingen en andere technische wensen u heeft.
Ik heb een Exchange server die gekoppeld moet worden...
6. Zelf bijhouden
Natuurlijk moet u uzelf eerst de vraag stellen of u uw website zelf wilt bijhouden. Het kan zijn dat u dit in het verleden als ingewikkeld en lastig heeft ervaren. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel gebruikersvriendelijke tools om gemakkelijk uw website bij te houden. Hierbij moet u een keuze maken welk content management systeem u wilt gaan gebruiken. Houd er rekening mee dat er content management systemen zijn die niet 'open source' zijn. Dit betekent dat de maker beheerder is van het systeem en andere websitebouwers u niet kunnen helpen u website verder te verbeteren. Wij raden u daarom aan om te kiezen voor een 'open source' systeem zoals WordPress.
Wordpress, Joomla, Drupal...
7. Uitstraling
Heeft u al een huisstijl voor uw bedrijf? Om dit in de website terug te laten komen, is het verstandig om zo duidelijk mogelijk op te schrijven wat uw website moet uitstralen. Heeft uw bedrijf alleen maar zakelijke klanten? Zorg dan voor een rustige en strakke uitstraling.
Het lettertype van mijn huisstijl is 'Helvetica Neue Light'. De kleurcodes zijn #037bc3 en #000000...
8. Planning
Zorg dat u van te voren een planning maakt voor het laten ontwikkelen van een nieuwe website. Heel belangrijk hierbij is om één persoon verantwoordelijk te maken. Deze persoon wordt de projectleider. Zorg dat deze persoon zicht houdt op de planning en de contactpersoon is voor de websitebouwer.
Projectleider
Planning
(bijvoorbeeld) Week 1: Plan van aanpak maken Week 2: Teambespreking PvA Week 3: Keuzes definitief maken Week 4: Content produceren Week 5: Basis website Week 6: Feedback website Week 7: Definitieve oplevering website
9. Promotie
Hoe wilt u bezoekers naar uw website krijgen?
Via Google en Facebook...
10. Ontwikkeling
Bepaal wie uw website gaat bouwen. U kunt kiezen voor verschillende soorten bedrijven.
ZZP'er
Internetbureau
Specialistisch webdesignbureau
Online Marketingbureau
Δ
Neem contact met ons op
Stuur ons een e-mail dan nemen we direct contact met u op.
I consent to Symbio Marketing collecting my details through this form.
Send
WhatsApp gesprek
Stel een vraag via WhatsApp
WhatsApp
Heb je een vraag over 10 stappenplan?
Stel hem hier en we reageren direct!