Symbio Marketing uit Nijmegen is officieel Google Partner
Voor bedrijven die het online ondernemen hebben ontdekt, lijkt het voor de hand te liggen ‘even een webshop beginnen’. Vooral als zij al een winkel hebben en consumenten als klant hebben. Het is dan toch logisch die producten ook via de website aan te bieden? Jazeker, dat kan logisch zijn, maar, denk hier goed over na.
Webshop beginnen, of niet?
Voor bedrijven die het online ondernemen hebben ontdekt, lijkt het voor de hand te liggen ‘even een webshop beginnen’. Vooral als zij al een winkel hebben en consumenten als klant hebben. Het is dan toch logisch die producten ook via de website aan te bieden? Jazeker, dat kan logisch zijn, maar, denk hier goed over na.
Online Marketing uitbesteden of zelf doen?
Ondernemers zijn duizendpoten. Ze moeten allereerst verstand hebben van hun vak, maar ook van financiën, administratie, wetgeving én marketing. Online marketing komt daar dan nog eens bij. Hoe moet een ondernemer dat in het vat gieten, zonder overspannen te raken? De meeste ondernemers lukt het om alle touwtjes in handen te hebben. Maar [...]
Online netwerken doen of niet?
Voor ondernemers is netwerken belangrijk. Tijdens netwerkbijeenkomsten treffen ze collega’s en klanten en doen ze kennis op. Vooral in de huidige markt is samenwerking belangrijk en netwerken is daarbij essentieel om eventuele partners te vinden. Maar ook binnen het marketingbeleid is netwerken één van de middelen om nieuwe klanten te [...]
Leads to Like gaat verder onder de naam Symbio Marketing
Nijmegen, 1 juli 2014 – Vanaf vandaag gaat specialist in online marketing, Leads to Like, verder onder de naam Symbio Marketing. De naamsverandering luidt voor de organisatie een belangrijk hoofdstuk in waarin Symbio Marketing verder gaat op het gebied van online marketing voor mkb ondernemers.
Online Marketing Strategie, de domste fouten die je kunt maken
Veel ondernemers zijn al jaren geleden begonnen met hun bedrijf. Inmiddels zien ze dat de wereld om zich heen verandert, maar vinden het moeilijk hier een passend antwoord op te vinden. Dat geldt ook voor hun online marketing strategie. Een online aanwezigheid is heel erg belangrijk voor ondernemers, maar eerlijk gezegd doen de meesten [...]
Goedkope website en toch professioneel!
Hoewel social media een belangrijk onderdeel vormen van een marketing strategie, is een website in feite nog steeds de basis. Het is het visitekaartje van de onderneming. Ik zie de laatste tijd heel veel websites die aan vervanging toe zijn. Ondernemers weten dat eigenlijk ook wel, maar ze hikken er tegenaan. Dat is jammer, want […]
E-mailmarketing, wat iedere woonondernemer er over moet weten!
Vrijwel iedereen heeft een haat-liefde verhouding met zijn e-mail inbox. E-mail is onmisbaar, maar soms komen er wel heel veel berichten binnen. Dat is de reden waarom veel bedrijven aarzelen om e-mailnieuwsbrieven te versturen. Maar… personen die zich hebben aangemeld, zijn echt geïnteresseerd in het onderwerp. Daar zitten dus [...]
“Mijn site? Daar verdien ik niks mee…”
Een website hebben voor je bedrijf is voor 99% van de ondernemers logisch. Vaak vergeten ondernemers wat de site eigenlijk is: een marketingtool. En nog belangrijker: een klein onderdeel. Veel ondernemers merken namelijk vaak dat hun site niet effectief is. Steeds vaker hoor ik tijdens gesprekken met ondernemers dat een nieuwe site niet [...]
Betalen voor likes? Doe maar niet…
Bedrijven doen veel met Facebook en willen vaak meer ‘likers’ krijgen voor meer bereik. Eén van die manieren is door te betalen voor nieuwe ‘likes’. Hierbij is maar één conclusie te trekken: doe maar niet…